Ako aktívne využiť záver leta a prechod do jesene

Ako aktívne využiť záver leta a prechod do jesene

3 minúty čítanie 1351

Blížiaci sa koniec leta a začiatok jesene prináša ideálnu príležitosť na to, aby sme si ešte raz užili teplé počasie a zároveň sa pripravili na príchod chladnejších dní.

Pre cieľovú skupinu nad 40 rokov je pohyb dôležitý nielen pre fyzickú kondíciu, ale tiež na udržanie dobrého zdravia a duševnej pohody. V tomto článku si priblížime niekoľko aktivít, ktoré môžete zaradiť do svojho denného režimu, aby bol aj pre vás prechod do jesene čo najprospešnejší a najpríjemnejší.

Prechádzky v prírode

Prechádzky v prírode sú výborným spôsobom, ako spojiť pohyb s relaxáciou. Septembrové slnečné dni ponúkajú ideálne podmienky pre prechádzky po blízkom parku, lesných cestách alebo pri vode. Prechádzanie sa medzi padajúcimi listami a nádychom sviežeho vzduchu vám môže pomôcť zlepšiť náladu a uvoľniť stres.

Joga 

Joga je skvelým spôsobom, ako pracovať na flexibilite, sile a duševnej pohode. Pre osoby staršie ako 40 rokov môže byť kľúčová, pretože pomáha udržiavať kĺby pružné a podporuje správne držanie tela. Existuje mnoho rôznych štýlov jogy, takže si môžete vybrať ten, ktorý najviac vyhovuje vašim potrebám. Ranná alebo večerná joga môže byť krásnym spôsobom, ako začať alebo ukončiť deň.

Bicykel ako doplnok kardio tréningu

Jazda na bicykli je skvelým kardiovaskulárnym cvičením, ktoré udržiava srdce a cievy zdravé. Navyše je to skvelý spôsob, ako preskúmavať okolie a objavovať nové miesta. Prechodné obdobie medzi letom a jeseňou ponúka na cyklistiku príjemné teploty bez prehnanej horúčavy. Uistite sa, že máte vhodnú cyklistickú prilbu a ochranné vybavenie.

Záhradkárstvo a starostlivosť o záhradku

Jeseň je tiež ideálnym obdobím pre záhradkárov. Pestovanie rastlín a kvetín vám nielen prinesie radosť, ale tiež vás fyzicky zamestná. Práca v záhradke zahŕňa kopanie, sadenie, polievanie a starostlivosť o rastliny, čo je skvelý spôsob, ako udržať svoje telo v pohybe.

Vodné aktivity

Ak máte k dispozícii blízku rieku, jazero alebo bazén, vodné aktivity sú vynikajúcou voľbou. Plávanie posilňuje svaly, zlepšuje kardiovaskulárnu kondíciu a minimalizuje nárazy na kĺby. Aqua aerobik alebo jednoduché cvičenie vo vode môžu byť tiež zábavným spôsobom, ako sa pohybovať a zároveň si užívať vodu.

Jesenná turistika

Na začiatku jesene sa príroda začína meniť do nádherných farieb. Výlety na krásne miesta, kde môžete realizovať turistiku, sú nielen fyzicky náročné, ale tiež obohacujúce pre vaše zmysly. So sebou si vezmite zdravú desiatu a dostatok vody a ste na pešiu výpravu pripravení.

Pohyb je kľúčový na udržanie zdravého životného štýlu, a to bez ohľadu na vek. Využite blížiaci sa koniec leta a jeseň ako príležitosť na to, aby ste sa stali aktívnymi a zároveň si užili nádherné prírodné scenérie. Vaše telo i myseľ vám za to budú vďačné. Nezabudnite sa tiež poradiť s odborníkom ohľadne vhodných výživových doplnkov, ktoré vám môžu pomôcť podporiť vašu fyzickú kondíciu a zdravie.


Pridať komentár

Sdílet

Mohlo by vás zaujímať

Sem so selenóm!
4 minúty čítanie 1354

Sem so selenóm!

Chcem vedieť viac
On-line poradňa
MUDr. Iveta Plšeková
MUDr. Iveta Plšeková
Obvodná lekárka v Petržalke

Chcete sa opýtať na naše doplnky stravy a ich užívanie, opýtajte sa v online poradni našich odborníkov z pohodlia domova.

On-line poradňa
image/svg+xml ?