Akým športom by sme sa mali venovať, aby sme neničili svoje telo?

Akým športom by sme sa mali venovať, aby sme neničili svoje telo?

3 minúty čítanie 1307

Známy slogan „športom k zdraviu“ má aj svoj sarkastický náprotivok v slovách „športom k trvalej invalidite“. V oboch by sme asi našli kúsok pravdy. Ako teda rozoznať, ktorý šport je pre nás prínosný a naopak, ktorým si „zarobíme“ na problém?

Zvážte svoj vek a fyzickú kondíciu

Rovnako ako to platí všade inde, aj pri športe by sme mali zvážiť, v akej fyzickej kondícii sa práve nachádzame – či ešte patríme medzi násťročných, alebo sme už aktívni seniori. Pre každú vekovú kategóriu je vhodný iný druh pohybu a rovnako aj pre rôzne zdatných jedincov.

Vo všeobecnosti ale môžeme povedať, že naše telo, ale predovšetkým kĺby, najviac zaťažuje pohyb, ktorý je založený na doskokoch vo vysokej frekvencii. Napríklad taký aerobik, kde sa neustále skáče, môže byť pre naše kĺby z dlhodobého hľadiska nevhodným športom. Ale napríklad aj časté zdvíhanie príliš ťažkých váh nemusí mať priaznivý vplyv na náš pohybový aparát, najmä krčnú chrbticu a chrbtové svalstvo.

Je jasné, že v každom veku zvládneme iný druh a intenzitu pohybu. Podstatná vec je tá, že nikdy by sme nemali svoje telo preťažovať, či už máme dvadsať alebo šesťdesiat. Základom je síce pravidelný pohyb, ale nie trénovať dvakrát denne, ako to praktizujú profesionálni športovci.

Nájdite si šport, ktorý Vám prinesie radosť

Šport by nám mal prinášať nielen lepšiu fyzickú kondíciu, ale predovšetkým psychickú pohodu. A preto je dôležité si zvoliť taký pohyb, ktorý budeme robiť s radosťou a na ktorý sa budeme tešiť. Nebaví vás beh? Skúste dlhé prechádzky!

Rovnako tak by sme mali voliť druh športu podľa toho, či nás netrápi nejaký zdravotný problém. Ak máme problém s chrbtom a krčnou chrbticou, určite nebudeme denne dvíhať činky v posilňovni, ale ideálnym pohybom je pre nás joga alebo cvičenie pod taktovkou skúseného fyzioterapeuta.

Vyvážená výživa a jej doplnky

Možno tým vôbec najdôležitejším bodom, ktorý by sme mali splniť, aby nám pohyb prinášal radosť a nie bolesť, je starať sa o naše telo zvnútra. Zdravá a vyvážená strava spolu s užívaním vhodných výživových doplnkov pomôže nášmu telu nielen sa cítiť ľahšie a zdravšie, ale aj takým skutočne byť.

Užívanie výživových doplnkov sa odporúča bez ohľadu na vek, pretože v dnešnej strave nie sme schopní získať všetky potrebné vitamíny a minerály, a preto je dôležité dodávať ich nášmu telu inak.

Nech už si v oblasti športu vyberiete ktorýkoľvek druh, jogu alebo napríklad beh, dbajte na dodržiavanie pitného režimu. A to nielen pri športe. Dodržujte tiež pravidelnosť. Vaše telo si na danú aktivitu vytvorí pozitívny návyk a bude ju brať ako prirodzenú súčasť svojej rutiny. Tým sa pre vás pohyb stane neodmysliteľnou súčasťou vášho života.

 

Pridať komentár

Sdílet

Mohlo by vás zaujímať

On-line poradňa
MUDr. Iveta Plšeková
MUDr. Iveta Plšeková
Obvodná lekárka v Petržalke

Chcete sa opýtať na naše doplnky stravy a ich užívanie, opýtajte sa v online poradni našich odborníkov z pohodlia domova.

On-line poradňa
image/svg+xml ?